31 maj

2010-05-31 @ 10:15:45 | | Kommentarer (2)
imorgon är det juni. maj gick sjukt fort! jag hade så gärna varit ledig och bara myst i sommar men nu ska jag jobba fram till skolan börjar. men man får försöka göra det bästa av situationen och pengar behövs. speciellt eftersom dante efter att vi avslutat schampo-kuren har börjat kila sig mycket igen. vilket innebär att svampen och bakterierna han hade i huden troligtvis är orsakade av allergi. en allergiutredning är inte gratis trots att han är försäkrad. men det är klart att han måste få hjälp, vi kan inte ha det så här. ska bara jobba lite först så jag har råd...


bara för att det var morsdag igår <3

vad i helvete?

2010-05-27 @ 19:23:27 | | Kommentarer (1)
alltså seriöst. en 2-åring som röker. det kan vara bland det sjukaste, vidrigaste jag har sett.

http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1281538/Smoking-year-old-Ardi-Rizal-40-cigarettes-day.html
http://www.break.com/index/two-year-old-toddler-smokes-cigarettes.html

lova!

2010-05-23 @ 11:13:01 | | Kommentarer (1)
jag måste bara skriva nåra rader om lilla lova. sen en tid tillbaka har jag följt den här bloggen http://bambinidolce.blogg.se/. en blogg om 6-åriga lovas kamp mot cancer skriven av hennes mamma.
den 22/5 förlodrade lova kampen och somnade in för alltid. det är så orättvist...

testpilot!

2010-05-23 @ 11:03:17 | | Kommentarer (0)
jag har anmält mig och roger som testpiloter på smartson.se. om vi blir utvalda kommer vi att få testa en varsin CANON EOS 550D som vi sen får behålla! så jäkla bra! man anmäler sig som ett lag (två i varje) och smartson väljer sen ut fyra lag som under en månads tid kommer få testa kameran och rapportera om resultatet i en blogg som smartson skapar.

sista anmälningsdag är 30 maj så passa på att anmäl er ni också! http://www.smartson.se/testpilot-550D.html


luften smakar som en jordgubbspaj en solig dag i maj

2010-05-22 @ 11:04:33 | | Kommentarer (0)
underbart väder. ska snart gå ut och göra roger och hans kompis sällskap och plugga lite. 

rösta på dante!
http://www.tokigastehund.se/bidrag/dante

värme

2010-05-18 @ 19:08:30 | | Kommentarer (0)
det har varit så varmt och skönt nåra dagar nu. jag hoppas det fortsätter. det var liksom ingen riktig vår, utan sommar på en gång istället. nästan. inte mig emot. jag gillar sommaren. hoppas på en varm och skön sommar. sommarjobb är förresten nästan fixat, ska få det bekräftat vilket dag som helst. jag hoppas dante kan vara med bara. annars får vi se hur vi löser det.

snart har jag pluggat klart första året av tre. jag kan inte fatta att det har gått så satans fort. det bara försvann. det har inte varit särskilt svårt, krävande, stressigt eller jobbigt hittills. antingen så fortsätter det så eller så kommer jag få en chock nästa år. men det kanske blir vad man gör det till? jag brukar faktiskt inte stressa i onödan. jag kommer ofta på mig själv med att tänka "det löser sig" och det gör det alltid också. ibland när det känns lite tur så brukar jag höra en rad från en låt i mitt huvud "men hej det fixar sig, för jag brukar ha tur". det är en låt med jimmy jansson som jag inte ens tycker är bra. jag hörde den första gången på fame factory för en massa år sen. den raden fastnade i mitt huvud och den stämmer faktiskt. det fixar sig oftast och jag brukar ha en jäkla tur.


mina älskade

gamla gubbar

2010-05-12 @ 14:30:30 | | Kommentarer (0)
usch vilken jobbig kurs vi har nu. pedagogisk grundsyn i teori och praktik. bara namnet gör ju att man vill gå och lägga sig. och boken vi använder till första uppgiften då, pedagogisk filosofi. det är så segt och jag har så svårt att ta in vad jag läser när det handlar om sånt här. massa gamla dammiga gubbar som tycker och tänker massa konstiga saker. nä fy det här var ingen kurs för mig.

vi har en gruppuppgift i veckan också som ska redovisas. har inte mer än 4-5 dagar på oss inför varje. stressigt. men min grupp jobbade på riktigt bra med den första och vi är nästan klara nu. ser inte framemot måndag när vi ska redovisa eftersom jag knappt fattar vad det handlar om men det är väl bara att låtsas så är det ingen som förstår att jag inte förstår.

nu ska jag skriva en halv sida om begreppet logik sen ska jag gå ut med dante. eller tvärtom kanske, dante först, logiken sen. det blir bra!

plutten hos veterinären igen

2010-05-05 @ 11:56:20 | | Kommentarer (1)
jag bestämde mig för att det var dags att göra nånting åt dantes klåda. så idag kl 9.15 hade vi tid. veterinären tog lite hudprover på honom som hon sen gick iväg och kikade på. proverna visade infektion i hans sår (som har får när han kliar sig), lite svamp och lite mer bakterier än vad som är normalt i huden. orsak okänd men det kan bero på nån form av allergi, vanligtvis mot foder eller dammkvalster. hur som helst så fick vi schampo och balsam med oss hem som han ska duscha med 2-3 ggr i veckan i ett x antal veckor (jag har glömt så jag måste ringa och fråga). schampot ska sitta i i tio(!) minuter. att duscha är inte dantes favoritsak att göra direkt så vi får se hur det här kommer gå. kanske borde låta roger duscha honom så han slipper hata mig.

när veckorna har gått får vi göra återbesök och se hur det ser ut. om klådan inte är försvunnen eller om den kommer tillbaka efter schampo-kuren går vi vidare då.

dante 3 år!

2010-05-02 @ 12:31:20 | | Kommentarer (1)
idag fyller dante 3 år! med risk för att låta som en småbarnsmamma men fan vad tiden går fort. jag är så stolt över honom (och över mig själv som har lyckats göra honom till en lydig, duktig och perfekt hund). han har blivit så jäkla jätteduktig den senaste tiden.

tyvärr väntar förmodligen ännu ett veterinärbesök inom en snart framtid. han klåda blir bara värre och värre och jag tror att han lider av dammkvalster-allergi eller nåt liknande. det funkar inte att ha det så här längre så nu tänker jag låta dom göra ett pricktest på honom sen får vi se vad det visar. antagligen ger hans allergi honom atopiskt eksem (samma som jag har haft/har typ). det är vanligtvis behandling livet ut i form av kortison eller liknande.

jag vill ju bara att han ska få må bra och vara frisk!

sötnos. igår rök pälsen så nu är han korthårig igen