Underbart

2011-04-29 @ 09:21:40 | | Kommentarer (2)
Skulle jag nångång ha ett sånt där "högtidligt kyrkbröllop" (som jag egentligen inte vill ha) så skulle jag nog göra det som i videon här nedanför. Det är så underbart. Jag började gråta när jag såg den. Stabil tjej. Men jag blev både rörd, glad och lycklig på samma gång. Det blev lite för mycket känslor tror jag. Haha


Vardag igen

2011-04-22 @ 17:03:47 | | Kommentarer (1)

Vilken underbar långhelg det har varit och vilken sommarvärme vi fick! Vi har grillat i Hemlingby, grillat på gården och latat oss i solen. Dante är helt slut efter all frisk luft, korv och värme. Jag med, därför mjukstartar jag vardagen med lite hemmaplugg.

På torsdag ska jag och Dante börja kurs. Ingen vardagslydnad den här gången, nu slår vi på stort och börjar med tävlingslydnad. Om vi ska tävla vet jag inte, men det kommer bli kul ändå. Dantes "fröken" tyckte han var så duktig den senaste kursen så hon föreslog att vi skulle gå tävlingslydnad för henne istället. Som sagt, om det så småningom blir tävling återstår att se.

Mina pojkar i Boulognern

Sol!

2011-04-16 @ 10:55:44 | | Kommentarer (0)
Underbart väder idag! Så skönt. Dock är jag täppt i näsan, jag tror det är årets pollensäsong som har dragit igång.

Igår, vid tre på natten, vaknade vi av det där larmet dom drar igång kl 15 första måndagen i varje ny månad. Jag trodde det var ett tåg eller nåt först men icke. Vi gick upp och slog på radion som man ska göra och hann precis höra "...så stäng alla fönster, dörrar och ventiler". Forst stängde vi igen alla ventiler. Fan jag trodde det var krig eller massa farlig gas eller nåt som höll på att spridas. Vi slog på datorn istället och det visade sig vara en brand på Sandvik med risk för giftiga kemikalier. Larmet var avsett för boende i Sandviken men dom hade tydligen råkat köra igång larmet i Gävle också. Tur det inte var nån större fara!



Ny vecka

2011-04-12 @ 08:40:06 | | Kommentarer (0)
Helgen har varit både bra och jobbig. Begravningen var fin och gick väl så bra som en begravning kan. Det var som sagt kul att träffa släkten trots omständigheterna. Dante tyckte också det var kul men jobbigt. Mycket nya människor att få uppmärksamhet av.

På lördagen åkte vi till Fia och Pär för att hälsa på lilla söta Edison! Så kul att äntligen få träffa honom.

Idag är det dimma här, tror jag får ta på Dante ett färgglatt halsband så jag inte tappar bort honom.


Vår i år igen

2011-04-07 @ 12:07:14 | | Kommentarer (0)
Det är verkligen vår nu! Jag blir typ lika förvånad varje år över att vintern faktiskt försvann och våren kom. Det är så skönt!

Imorgon åker vi upp till Hudik för morfars begravning. Ingen rolig dag... Ska dock bli mysigt att träffa lite släkt, synd att det är under så tråkiga omständigheter bara. Vi tänker stanna tills på lördag. Hoppas hinna med ett besök hos Fia så vi får hälsa på lille Edison!

Idag blåser det ordentligt här. Synd jag hade behövt ta mig ner och sen tänkte springa med Dante och Roger i eftermiddag. Hoppas det slutar.

Hundväder

2011-04-01 @ 11:25:14 | | Kommentarer (0)
Idag är det grått och regnigt här, tråk. Som tur är så  gillar inte Dante heller det här vädret så det vart bara en kort promenad i morse sen ville han gå in och sova vidare.
Jag funderar på att göra detsamma. Sov så jäkla dåligt inatt av nån anledning, vaknade hela tiden och hade svårt att slappna av och somna om.

Imorgon och på söndag ska jag jobba, 9.30-21.30 båda dagarna så jag kommer inte hinna med så mycket annat i helgen. Därför ska jag njuta av att vara ledig idag. Skickade preics in sista uppgiften för den här kursen, blev faktiskt rätt nöjd för en gångs skull. Nu är den över och det är SÅ skönt. Roger är just nu och skriver två tentor (samtidigt!) så ikväll ska vi fira våra avsultade kurser med tårta och vin.

Dante på promenaden imorse. Fin i sin blåa regnjacka