Dante och Alfons

2011-05-29 @ 15:59:31 | | Kommentarer (0)
Igår var Dantes kompis Alfons här nästan hela dagen. Vi hämtade honom vid 10 och han gick hem vid 17. Det var rätt kul att ha två hundar ett tag faktiskt. Dom är så himla lika till sättet. Leker på samma sätt, låter på samma sätt och beter sig på samma sätt. Både har shih tzu i sig så det är väl typiskt den rasen eller nåt.
Dante sov hela kvällen sen Alfons hade åkt och är ganska trött idag också. Dock får han rycka upp sig snart för om en och en halv timme kommer Alfons och hans matte och hämtar upp oss och sen ska vi ut i skogen och spåra med hundkursen.

Jag har alltid sagt att ska jag ha en till ska jag ha en som Dante fast svart och vit


Segt

2011-05-27 @ 21:56:12 | | Kommentarer (0)
Vart en seg fredag. Roger är på tunntömning på kåren med sin klass. Jag äter godis och dricker ett glas vin. Ska nog ta en promenad med Dante i regnet nu så går vi nog och lägger oss om inte allt för lång tid. Har varit äckligt trött hela veckan. Imorgon ska vi passa Dantes kompis Alfons. Vi går samma kurs som dom och det är Dantes nya bästis. Dom fann varandra från första stund, så sött.

2011-05-27 @ 14:13:51 | | Kommentarer (0)
Love, it's too hard to break
Love, aint nothing you can take
It's a little thing we make


Ny kamera

2011-05-25 @ 16:22:21 | | Kommentarer (1)
Jag har köpt en ny kamera. En kompaktkamera. Min stora systemkamera är så klumpig att ta med sig på promenader osv. Så nu har jag en samsung wb600 också. Jag är nöjd hittills.

Man kan välja ett fisheye-filer


Myskväll

2011-05-21 @ 09:31:34 | | Kommentarer (0)
Hade en riktigt mysig kväll med nåra från klassen i Boulongern igår. Dante var också med. Han trivdes med all uppmärksamhet. Idag är han vansinnigt trött. Han har förflyttat sig från sin säng, till mattan och nu till soffan. Starkt jobbat. 

Roger åkte just iväg till skolan för att fixa nåt grupparbete så jag tror jag ska ta och plugga lite jag med, lika bra det när jag ändå inte har nåt bättre för mig...

Äntligen helg

2011-05-20 @ 10:06:00 | | Kommentarer (0)
Den dumma rottweilern har slutat på kursen och ska börja med en privat tränare istället. Skönt! Dante tog en rejäl sovmorgon idag då han var så trött efter kursen igår. När den var slut fick han leka en stund med sin nya bästis Alfons. Dom ser nästan likadana ut och är så söta när dom leker tillsammans.

Nu ska jag köra ett sista pluggtyck innan jag tar helg.



Sol, vart är du?

2011-05-17 @ 11:58:00 | | Kommentarer (0)
Den försvann lagomt tills jag och Dante var inne från morgonpromenaden. Skönt att vi hann med den men den hade gärna fått stanna. Nu kommer det stora mörka moln så jag antar att det kommer börja regna snart. Säkert lite åska också eftersom det är ganska varmt ute. Känns som typsikt åskväder i luften. Det är iofs ganska mysigt tycker jag.

Jag sitter just nu och försöker skriva på B-uppsatsen. Det går sådär, jag körde fast lite. Kanske ska peta i mig lunch och se om det går bättre sen. Kanske även ta en andra portion hallon- och blåbärspaj. Eller vara snäll och dela det som är kvar med Roger när han kommer hem...

Liten Dante sommaren 2007

Sjuka människor

2011-05-13 @ 09:00:57 | | Kommentarer (3)
http://www.aftonbladet.se/wendela/article13019093.ab

Det är så jävla sjukt. Botox på en 8-åring. För att hon han rynkor runt ögonen. Rynkor på en 8-åring. Förmodligen. Hon vaxar även sin lilla dotter med motiveringen att om hon börjar redan nu så kommer det inte att växa nåt hår på henne sen när hon blir äldre. Så jävla logiskt, eller hur?

Jag fattar inte hur man kan tycka att det är en bra idé att låta barn tävla i skönhet. Som en jävla hundutställning. Sjukt, minst sagt.


"Me and her kissed on the lips"

2011-05-12 @ 16:00:22 | | Kommentarer (0)
Det här var väl sött?

Helgen

2011-05-10 @ 11:52:21 | | Kommentarer (0)
Vi drog upp till Hudik lördag-söndag för att fira Emmas 25-årsdag med maskerad. Dante fick vara på Hölick med mamma och pappa och vi lånade deras lägenhet. Det var en mycket lyckad fest måste jag säga! Kul med maskerad. En natt på Hölick verkar ha gjort gott för Dante som nu har repat sig efter överfallet. Men jag var bra orolig där ett tag, det blir jag alltid när han inte är sig själv.

Nu är vi tillbaka till verkligheten och just nu är det b-uppsats som står på schemat. Vi har drygt tre veckor på oss. Stressigt värre.

Vi var ganska snygga tycker jag

När det värsta håller på att hända

2011-05-06 @ 08:46:47 | | Kommentarer (0)
Jag och Dante var på kurs igår, andra gången. I pausen satt jag och Dante satt på marken vid de andra och busade lite. Dante lek-morrade och drog i mina händer som han alltid gör när han är busig.
Med på kursen finns en rottweiler. Eller den är inte riktigt med utan den går runt planen där vi har kursen tillsamans med sin matte och en annan tränare för att lära sig bete sig, typ. Den har tydligen varit duktig och snäll men sen gick nåt lite snett och han vart lite ilsken eller nåt sånt.

Rätt var det är så kommer den där rottweilern farandes. Den kommer liksom runt mig mot Dante och kopplet lindar sig om mig så jag faller omkull. Jag försöker knuffa bort den men satan vad stark den var. Sen hör jag hur Dante skriker och när jag tittar upp så håller rottweilern Dante i munnen, över ryggen. Fy vilken panik jag fick. Tillslut släppte den, av sig själv eller för att nån fick tag i den vet jag inte. Dante stack iväg och såg livrädd ut. Jag var helt övertygad om att hans rygg skulle vara söndertrasad och blodig. Men inte en skråma hade han på sig, bara massa saliv från rottisen. Dock var han rejält rädd och ville inte gå tillbaka. Efter lite godismutande så lugnade han sig men sneglade mot rottisen hela tiden.

Fy vilken hemsk upplevelse det var. Jag har bilden av Dante i rottweilerns mun hela tiden och kan inte låta bli att tänka på vad som hade kunnat hända.
Vi får väl se hur han reagerar när vi möter okända stora hundar ute idag. Förhoppningsvis är det lugnt. Han är väldigt trött idag iallafall och gillar inten är man tar honom över ryggen, han har väl blåmärken eller nåt. Det har jag med på mina knän efter att den drog omkull mig.

Älskade Dante

Morfar

2011-05-04 @ 12:26:26 | | Kommentarer (1)
Tänker på min morfar idag. Känns ganska konstigt att han är borta. Det var ett tag sen jag träffade honom innan han dog. Vi skulle ha åkt upp i julas men det var ju så himla dåligt väder så ingen hade lust att köra...

Eftersom jag inte träffade honom så ofta så känns det liksom inte på samma sätt att han är borta som om nån jag träffar ofta skulle försvinna. Det blir liksom inte lika påtagligt och jag tänker att han fortfarande finns kvar och att jag kan hälsa på honom när jag vill. Så är det ju tyvärr inte...

2005

4 år!

2011-05-02 @ 09:12:57 | | Kommentarer (2)
Idag fyller min lilla skitgris fyra år! Tiden går så jäkla fort.
Har han åldrats fyra år så borde det ju innebära att jag också har gjort det sen första gången jag träffade honom...

Vi hälsar på lilla Dante (som kallades Bernard av uppfödaren). Jag tror detta var ca 2-3 veckor innan vi hämtade hem honom, han är alltså 5-6 veckor gammal