eldvakt

2010-04-30 @ 10:28:01 | | Kommentarer (0)
ikväll ska jag och roger vara eldvakter vid brasan här i gävle. det kanske blir en lång natt men vi tänkte grilla lite krov och äta godis så det blir nog mysigt. och så får vi betalt också, ännu mysigare. dante få också vara med, fast han får komma ganska sent när folket har försvunnit och ev. slutat smälla (om det nu brukar vara nåt sånt). jag hoppas faktiskt på lite regn framåt natten så brasan slocknar lite snabbare.

nu har tulpanerna på gården sakta men säkert börjat slå ut. det brukar vara det slutgiltiga vårtecknet för mig. när dom har slagit ut brukar det inte komma nåra mer dumma bakslag.

helvete

2010-04-22 @ 08:26:49 | | Kommentarer (0)
jag tar tillbaka det jag skrev om våren. imorse var det vitt vitt vitt när vi vaknade. HELVETE. jag orkar inte. jag mår dåligt nu. men det läre smälta bara det blir liiiite liiite varmare under dagen.

underbara vår

2010-04-20 @ 18:08:50 | | Kommentarer (0)
tänk att det vart vår i år också. jag trodde ett tag att den aldrig skulle komma. så här mycket snö och sån här kyla vill jag aldrig nånsin uppleva igen. fyfan vilken vinter det har varit. jag mår inte bra av så mycket snö och kyla. men nu är det äntligen vår! det gick sjukt fort för snön att försvinna när det väl satte igång. nu är det bara nåra små snöhögar kvar här och där. och det var en förvånansvärt kort slask-period också med tanke på hur mycket snö det faktiskt var. jag trodde det skulle bli översvämning och vara blött och kladdigt (=smutsig hund) hur länge som helst.

just nu läser jag näringslära (sjukt intressant) och imorgon står det matlagning på schemat. vi ska låna en hemkunskapssal på en skola i bomhus. undra om jag hittar dit. läre ju få cykla en timme i förväg så kanske jag kommer vara där när vi börjar. min grupp ska laga en fiskrätt till en högenergiförbrukare. det blir nog kul.

nu tänkte jag ta ut dante och njuta av att det är så ljus och relativt varmt ute. jag älskar att det är så här ljust. det gör mig inget att jag vaknar tidigt av ljuset, det är ändå såå mycket bättre än att vakna och inte veta om det är mitt i natten eller morgon för att det är kolsvart ute.

på promenad igår

ingen fara

2010-04-15 @ 19:20:12 | | Kommentarer (0)
det var ingen fara med dantes bråck så länge det inte börjar göra ont. antagligen bara lite bukfett som har trillat ut men börjar det göra ont så kan det vara lite tarm och då måste det opereras. det är inte säkert att försäkringsbolaget täcker kostnaden eftersom det är medfött, men jag hoppas det ifall operation skulle bli aktuellt.

det går ju att operera innan det börjar göra ont i förebyggande syfte, men jag vet inte. kanske skulle vara bra iofs för det kan nog bli rätt akut om han börjar få ont. akuttid kostar extra och skulle det vara på en helg så blir det ju lite krångligt. jaja vi får fundera.

veterinären

2010-04-14 @ 17:35:55 | | Kommentarer (0)
det är inte klokt vad han råkar ut för saker min dante. nyss upptäckte jag att hans navelbråck som nästan hade försvunnit för nån månad sen har svällt upp och blivit mycket större och hårdare. efter nåra skräckhistorier på internet om tarmar och allt möjligt som kan börja trycka på så ringde jag veterinären och hon tyckte det var bäst att kolla upp det för säkerhetsskull. så imorgon kväll bär det av. nu blir vi väl stammisar där igen. skönt att det är gångavstånd dit iallafall. lilla stackars dante

onsdag

2010-04-14 @ 09:01:48 | | Kommentarer (1)
idag är jag ledig men har ändå en del att göra. städa lite, plugga, handla, ta mig till apoteket, plugga, fixa massa kort som jag ska framkalla och plugga. men först en promenad med bästa dante i det fina vädret. han har så mycket mer energi nu när det är vår. jag med för den delen. dock är det lite problem med maten nu igen eftersom vi fick köpa ett annat foder då ingen veterinär hade det vi brukar ha. men nu är det beställt och kommer förhoppningsvid på fredag. jag tror att han mår illa stackars. han är inge sugen på mat och blir lite slö emellanåt. inte så konstigt när man inte äter. 

på söndag är det dags för hundkurs igen. jag längtar! det är extra kul nu när man slipper stå och frysa i två timmar. och dante är såå duktigt! han är verkligen sjukt samarbetsvillig om man bara anstränger sig lite. nu ska vi bara få ordning på hans små "utfall" mot en del hundar, jag tror det går framåt. 

7
september 09

long time no see

2010-04-06 @ 09:26:04 | | Kommentarer (1)
var ett tag sen jag skrev nu. har slitit mig gråhårig med en hemtenta som jag skickade in en timme innan deadline. vi har firat påsk i hudiksvall också. fast vi var bara dag en dag, i lördags. det var mysigt. dante fick kissa in sina gamla revir och busa med mormor. vi skypade ner till göteborg också och fick prata med söta alexander. han växer och växer och var faktiskt ganska "pratglad". längtar tills vi kan hälsa på honom.

nu ska jag duscha något som jag knappt har hunnit de senaste dagarna pga hemtentan. fräsch tjej.

lille alexander en vecka gammal