snö

2010-01-27 @ 11:41:55 | | Kommentarer (1)
idag har det snöat lite mer. dock inte så myckte tack och lov. det blåser också så det var riktigt otrevligt ute. blev en ganska kort promenad med dante. jag får gottgöra honom ikväll. jag hade tänkt att frisera honom lite när vi kom in men han gick och la sig i sin korg och "hans korg är hans borg" så jag lät honom vara. men ikväll kanske.

jag börjar kl 13 idag så det börjar bli dags att gräva fram nån lunch.

duktig dante

2010-01-26 @ 20:55:05 | | Kommentarer (0)
idag började en ny kurs, möte mellan människor. den verkar rätt intressant. vi ska göra en fältstudie som nog kommer bli jättekul. får se vad min grupp hittar på.

jag har även tränat idag. japp, det är sant! jag har köpt ett träningskort på korpen. det har bara blivit spinning hittills men jag ska prova poweryoga nån dag också. när jag kom hem så duschade jag och dante. han hatar det men står snällt stilla tills han är klar.
 
dante har lärt sig två nya tricks också. eller jag har lärt honom, vi har lärt oss kan man säga. kan kan snurra och kramas. han tycker det är roligt att lära sig nya trick (äta godis) och jag blir så glad när han förstår.

nä nu ska jag ta ut brödet ur ugnen. MMM!

5 sanningar!

2010-01-25 @ 21:57:03 | | Kommentarer (0)
  • familjen annorlunda är helt underbart
  • jag gråter till spårlöst (när jag är hemma själv)
  • hemmgjorda semlor är mycket godare än köpta
  • dante är världens sötaste hund
  • jag längtar till den nya kursen som börjar imorgon

lunch

2010-01-21 @ 11:44:29 | | Kommentarer (1)
snart kommer emma hit och lunchar med mig. hon har haft tenta. sen går jag ner på stan och pluggar lite med sandra och en annan emma inför min tenta imorgon, om dom sitter kvar. det går trögt, men det brukar visa sig att jag kan mer än vad jag tror. hoppas på det även denna gång.

nu är jag hungrig, egentligen alldeles för hungrig för att gå och handla. jag kommer vilja äta allt!

turn up the sun

2010-01-20 @ 21:45:22 | | Kommentarer (2)

turn it up for everyone


plugg

2010-01-20 @ 14:16:02 | | Kommentarer (0)
jag har ingen bra känsla inför tentan på fredag. mina anteckningar är röriga (precis som föreläsningarna har varit) och jag har bara ont i huvet och vill gå och lägga mig. men det är väl bara att bita ihop. snart är det över och det värsta som kan hända är att jag får göra om den. det har för övrigt varit en intressant del av kursen det här. jag har tjatat sönder roger om alla gifter som finns i all mat och nu vill jag inte äta nånting längre.

lite sol skulle förresten sitta fint nu.

kvalsterallergi

2010-01-04 @ 12:29:28 | | Kommentarer (0)
efter en del googlande och lite prat med andra hundägare som har det här problemet så kan jag nog med säkerthet konstatera att dantes klåda beror på kvalsterallergi. han är alltså glutenintolerant, laktosintolerant och kvalsterallergiker. jippie. dock verkar hans mage tåla mer och mer och både gluten och laktos. bara det inte är så stora mängder.

en kvalsterallergi-utredning hos veterinären verkar kosta mellan 3000 och 7000 kr, och det man får ut av det är då konstaterad allergi och förslag på åtgärd. en åtgärd kan tydligen vara en vaccinationsspruta en gång i månaden eller nåt sånt. och det är ju knappast gratis, plus att det inte känns så lockade att spruta in en massa grejs i min hund varje månad. den andra åtgärden är helt enkelt att försöka hålla dammet bort i hemmet.
dvs dammsuga ofta, tvätta hundens filtar ofta, byta sängkläder ofta, inte ha så mycket mattor osv. jag tänker inte betala 7000 kr för att få veta att jag måste städa lite mer och lite bättre. då testar jag hellre det en period och ser om det blir nån skillnad. blir det inte det så får vi väl göra en utredning iallafall. ett renare hem skadar nog inte då jag själv också är rätt känslig mot damm och förmodligen kvalster.

det ska då alltid vara nåt fel på min stackars lilla hund. men han är lika glad och snäll för det!

då var det 2010 då

2010-01-02 @ 10:39:03 | | Kommentarer (0)
vi firade nyår hos rogers kompis, han flickvän och deras hund ozzy. vi hade trevligt och åt gott. mindre trevligt blev det vid 12-slaget när dante och ozzy gick ut. grannarna var också ute så dom ropade på hundarna och ville hälsa. sen helt utan förvarning så avfyrar dom en jävla raket. dante vart livrädd och sprang mot mig. har aldrig sett honom så rädd förr, det var hemskt. jag gick in med hundarna och dante satt tätt intill mig och skakade en bra stund. han lugnade sig efter en stund och verkade inte bry sig om att det smällde när vi gick hem. jag fattar inte hur jag kunde vara så dum så jag ens tyckte det var en bra grej att låta honom gå ut vid 12-slaget. efter det kände jag att jag aldrig mer vill dricka. men det kanske är lite väl drastiskt. jag vet inte.

ikväll ska roger på nån hockeyfest så jag och dante ska mysa hela kvällen för oss själva.


gott nytt år!