fredag!

2011-01-28 @ 11:42:28 | | Kommentarer (0)
Idag har jag tagit ledig från mina tråkiga böcker. Det kommer dock få konsekvenser imorgon då jag kommer behöva läsa en del, men det är ju det som är det fina med att vara student. Man vet när det ska vara klart, sen när man gör det är upp till en själv. 

Jag kör mys-/städ-/slappdag med Dante istället. Ikväll blir det tacos och efterrätt hos Katta, tiramisu tror jag det skulle bjudas på minsann!

Nä nu ska jag fixa det där rena hemmet jag drömmer om sen ska jag åka och köpa vin.

Trött onsdag

2011-01-26 @ 18:23:33 | | Kommentarer (0)
Fy idag är jag trött. Har försökt få klarhet i Deweys pedagogik för många timmar tror jag. Vi lyckades få ihop vårt PM iallafall. Tog bara 5 timmar ungefär. Men som vanligt så svävar ju alltid diskussionen iväg mot annat och då tar det tiiid. Det gör dock inte så mycket tycker jag. Fick även hem en bunt kurslitteratur idag plus nåra andra böcker. Dumt att beställa tråkiga böcker och bra böcker samtidigt kan jag säga. Jag vill ju bara läsa dom bra böckerna nu.

Jag hade så dåligt samvete över att inte ha hunnit umgåtts så mycket med Dante varken igår eller idag så vi drog just en dans/lek/hopp-show i vardagsrummet till Beatles. Det tyckte han var kul, jag med! Han ser rätt trött ut nu. Nu väntar vi på Roger sen ska vi äta, jag är hungrig.


Mina pojkar myser <3

Suck

2011-01-25 @ 16:03:09 | | Kommentarer (0)
Nya kursen började igår och på torsdag har vi första seminariet då vi ska ha läst 9238479237 sidor typ. Inte så gott om tid med andra ord. Vi ska dessutom diskutera i studiegruppen och skriva ett PM på två sidor så allt måste ju vara färdigläst tills imorgon. Visst att vi fick välkomstbrevet med litteraturlistan för två veckor sen men då kunde man ju kanske ha skrivit där att det kommer vara ett seminarium kort efter kursstart så det är bra om man läser dessa sidor i dom här böckerna. Typ. Dessutom slutade förra kursen i fredags så ja. Men men det är bara att bita ihop och läsa. Fast jag är så stressad så jag fattar inte vad jag läser. Synd att det måste vara så för det är faktiskt intressant det jag läser så jag skulle gärna ha lite mer tid så det får sjukna in.

Såja, då har jag gnällt klart för idag. Nu ska jag läsa lite till.

Måndag

2011-01-24 @ 12:21:28 | | Kommentarer (0)
Idag började en ny kurs men nya människor. Min klass har nu delats upp i två delar, ena delen har valt folkhälsa och andra delen har valt pedagogik som mig. Vi läser nu med dom som har valt folkhälsa och går en termin över oss, då det är dags för dom att läsa pedagogiken nu. Lite rörigt men jaja. Kul att se lite nya ansikten iaf.

Igår bakade jag som sagt semlor och vi avnjöt en varsin framför solsidan. Det är humor det. Dock gillade jag nog första säsongen lite bättre, men så brukar det väl vara. Har ju iofs bara varit två avsnitt än så vi får väl se. Semlorna vart goda iaf.




Söndag, springtur och semlor

2011-01-23 @ 13:01:16 | | Kommentarer (0)
Startade dagen med en springtur i sällskap av Roger och Dante. Jag och Dante höll ut knappt 20 minuter sen fick Roger fortsätta själv. Det går framåt iaf och det är väldigt fint väder idag. Men jag Längtar tills snön försvinner och solen värmer på riktigt.

Nu ska jag snart städa lite här. Mina ögon och min näsa talar om för mig att det är alldeles för dammigt. Sen kanske man skulle ta och baka lite semlor...


Ge mig sommar NU!

Ledig lördag

2011-01-22 @ 17:26:52 | | Kommentarer (0)
Jag älskar att vara mellan två kurser. Då kan man slappna av och glömma skolan ett tag.

Idag har vi varit och hälsat på världens sötaste Elma, tre månader. Dante tycker tydligen det var extremt jobbigt att sitta och titta på henne för han är helt död nu. Tror jag ska gå och göra honom sällskap i soffan en stund...

Kalle Kortben

2011-01-21 @ 13:58:45 | | Kommentarer (0)
Det tog 2,5 timme att gå fram och tillbaka. Kalle Kortben är ju inte världens snabbaste och det fanns himla mycket intressant kiss längs vägen tydligen. Vi stannade en liten stund på posten också så Dante fick hälsa på alla som jobbar där. Gud så det gullades med honom, han mådde bra. Han slocknade när vi kom hem och nu är han minst sagt utslagen. Jag med. 

Nu börjar jag få lite panik över sommarjobb också så jag ska sätta igång och söka lite.

Fredag

2011-01-21 @ 09:06:24 | | Kommentarer (0)
Idag ska jag och Dante ta en lååång promenad. Måste till posten där jag jobbade i somras och lämna tillbaka passerkortet som jag använde då. Det tar väl kanske 20 min att cykla dit men jag tänkte att jag och Dante skulle ta och gå. Vad kan det vara, 4 km enkel väg kanske. Får se om Dantes små ben orkar med. Han tycker det är ganska jobbigt att gå när det är så halt också. Sen fortsätter färden mot skolan där jag måste lämna in en uppgift och sen skulle jag behöva ta mig ner på stan. Himla farande fram och tillbaka.

Ikväll ska jag och Roger på pianokonsert på konserthuset. Vuxet va? Studenter går gratis på vissa föreställningar där så vi har varit och kollat på Gävle Symfoniorkester nåra gånger, ganska maffigt faktiskt. 

Fan, nu ser jag att det snöar(?) lite. Blir en mysig promenad...


Dante blir alltid väldigt "hussig" när Roger kommer hem. Ganska tröttsamt att bara vara med mig hela dagarna kanske

Ordbajs

2011-01-20 @ 14:05:59 | | Kommentarer (0)
Jag är inte nöjd nånstans med det jag har skrivit men jag orkar inte mer nu, det får sån lov att vara klart! Nu ska jag duscha sen kanske göra som Dante?



jag tar en sån, tack!

2011-01-19 @ 13:30:14 | | Kommentarer (0)
det är så sött! en sån vill jag ha.


Plugg

2011-01-19 @ 09:51:09 | | Kommentarer (0)
Det vart havreflarn, mmm! Dom kommer nog ta slut snart för nu måste jag plugga. Ska skriva en text på max tre sidor. Jag förstår inte riktigt vad eller hur jag ska skriva så jag tänker låtsas att jag förstår och bara dra till med nåt. Det brukar funka förvånansvärt bra faktiskt. Det är det som är det fina med pedagogik, det finns liksom inget riktigt rätt eller fel och allt går att tolka på tusen olika sätt.

??

2011-01-18 @ 18:49:36 | | Kommentarer (0)
Havreflarn eller sirapskakor, det är frågan!

Klick!

2011-01-05 @ 14:25:01 | | Kommentarer (0)
Klickerträningen går framåt. Det var verkligen världens bästa grej att lära Dante och jag är lite arg på mig själv som inte tog tag i det tidigare. Det är mycket mycket lättare att få honom att förstå när han gör rätt med det där lilla klicket. Dante har sen vi började klicka lärt sig "tryck" trycka med tassen på valfritt föremål och så har han nästan lärt sig buga. Vi måste bara finslipa lite.

Jag fick en freestyle-bok (hund-dans typ) i julklapp och det vore så kul att gå en freestylekurs eller bara hålla på lite själv. Dante tycker det är sjukt kul att träna när han förstår vad han ska göra och när han märker att jag blir glad för att han gör rätt. Nu längtar vi efter vår och sommar så att vi kan hålla till ute istället för inne!


2011!

2011-01-03 @ 21:57:48 | | Kommentarer (1)
Jahapp då var det nytt år då. Nyårsafton blev en lugn kväll med Rogers bror, hans hund och hans flickvän. Vi åt och drack gott. Jag spillde rödvin över hela mig. Behöver jag säga att jag hade relativt ljusa kläder? Typiskt. Vi skulle även vara smarta och ta ut hundarna på långpromenad vid 15 innan allt smällande skulle börja. Jo men eller hur. Precis när vi passerar Strömvallen och har ca 5-10 min hem så drar ett stort fyrverkeri igång. Dante vart ganska rädd och stressad stackarn. Han lugnade ner sig när vi var hemma som tur var. Nu har han råkat ut för traumatiska fyrverkeriupplevelser två år i rad. 
Jag hatar fyrverkerier. Ser ingen mening alls med dom. Det är dåligt för miljön, det kostar mycket pengar som kunde ha använts till nåt vettigare, folk skadar sig varje år, många djur och barn blir rädda osv osv. Och så fascinerande kan väl ändå inte lite gnistrande prickar på himlen vara så att det är värt det trots allt det jag nyss skrev?

Ikväll ville Roger ha myskväll framför tv'n och en bra tid att påbörja detta var enligt honom 21.30. Som jag misstänkte hade det med hockey att göra. Men det kan ju vara mysigt det med.