2011!

2011-01-03 @ 21:57:48 |
Jahapp då var det nytt år då. Nyårsafton blev en lugn kväll med Rogers bror, hans hund och hans flickvän. Vi åt och drack gott. Jag spillde rödvin över hela mig. Behöver jag säga att jag hade relativt ljusa kläder? Typiskt. Vi skulle även vara smarta och ta ut hundarna på långpromenad vid 15 innan allt smällande skulle börja. Jo men eller hur. Precis när vi passerar Strömvallen och har ca 5-10 min hem så drar ett stort fyrverkeri igång. Dante vart ganska rädd och stressad stackarn. Han lugnade ner sig när vi var hemma som tur var. Nu har han råkat ut för traumatiska fyrverkeriupplevelser två år i rad. 
Jag hatar fyrverkerier. Ser ingen mening alls med dom. Det är dåligt för miljön, det kostar mycket pengar som kunde ha använts till nåt vettigare, folk skadar sig varje år, många djur och barn blir rädda osv osv. Och så fascinerande kan väl ändå inte lite gnistrande prickar på himlen vara så att det är värt det trots allt det jag nyss skrev?

Ikväll ville Roger ha myskväll framför tv'n och en bra tid att påbörja detta var enligt honom 21.30. Som jag misstänkte hade det med hockey att göra. Men det kan ju vara mysigt det med.


Postat av: Fia

Ne är ju rätt onödigt med dessa fyrverkerier! Har man sett ett har man sett alla typ!



Pär fick ha myskväll ensam framför hockeyn, jag gick och la mig :P

2011-01-04 @ 08:59:41
URL: http://fialotten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: