Varmt

2011-06-29 @ 08:33:17 | | Kommentarer (3)
Jäklar vad varmt det är, kan knappt skriva utan att svettas. Men det är skönt att det äntligen är sommar igen. Snart ska jag åka iväg och jobba. Dante ska få vara med sin "extra mormor" och hennes lilla pudel tills Roger slutar. Dom skulle tydligen åka till Skutskär och hälsa på nån. Kul för Dante att få åka på lite äventyr.

I fredags var det förresten fyra år sen han flyttade in hos oss. Hjälp vad tiden går. Med risk för att låta som att det är ett barn jag pratar om så kommer jag knappt ihåg hur det var när han var valp. I mitt minne så var allt en dans på rosor. Roger brukar påminna mig om att så var det inte, det var ganska jobbigt med valp emellanåt trots att Dante faktiskt väldigt lättsam som liten. Det är nog lika bra att jag inte minns, då kanske jag inte vill köpa nån mer hund.

Älskade lilla Dante!


Playdate

2011-06-28 @ 16:36:45 | | Kommentarer (0)
Idag har jag och Dante varit i Boulongen med Dantes kompis Alfons och hans matte. Det var varmt och skönt. Lite för varmt för pojkarna tror jag trots att vi höll oss i skuggan, det var inte riktigt samma fart på dom som det brukar. Men det var trevligt ändå.

Nu ska jag ner på affären igen eftersom jag glömde en viktig ingridens till dagens tonfisksallad, nämligen tonfisken!

Jobb jobb

2011-06-27 @ 09:43:30 | | Kommentarer (0)
Var bara ledig onsdag och halva torsdagen förra veckan. Nu är jag ledig idag och imorgon sen kör jag fem dagar i rad, 12 timmar åt gången. Det kommer bli jobbigt men sen jobbar jag inte mycket alls på tre veckor. Vi ska till Barcelona om nåra veckor också, jag och Roger. Det ska bli kul.

Idag är det soligt och varmt också, tänka sig att jag lyckades pricka in att vara ledig en sån dag. Jag tog lite sovmorgon idag och har precis ätit frukost. Ska ta en lång skön promenad med Dante nu, hinner ju bara pussa på honom lite på morgonen och kvällen när jag jobbar så länge, så nu ska vi umgås han och jag!

Ledig dag

2011-06-22 @ 16:03:12 | | Kommentarer (0)
Idag är jag ledig efter två jobbdagar. Det är ganska jobbigt att jobba 12-timmarspass. Hinner ju bara hem och sova typ. Tråkigt att träffa Dante och Roger så lite också men det får gå. Jobbar denna vecka och sen nästa sen blir jag ledig ganska mycket. Det är ju fördelen med så långa pass, att det blir ganska få dagar.

Såklart så ska Roger ut och äta med sitt jobb ikväll och kommer inte hem fören sent, bara för att jag är ledig. Typiskt det. Jag får iallafall umgås med Dante. Vi ska strax ut och springa och sen ska jag nog äta nåt gott och kolla på nån bra film.

Dyrt med päls

2011-06-15 @ 11:40:52 | | Kommentarer (0)
Jag har en kompis som alltid brukar köpa schampo och balsam för flera hundar kronor och jag har alltid tyckt att hon är knäpp som gör det. Nu har jag just köpt schampo och balsam till Dante för nästan 200 spänn så jag är ju om möjlgt ännu knäppare. Men det kostar så mycket och om jag vill att han ska vara ren och lukta gott (lavendel) är det bara att betala och se glad ut. Skulle iofs säkert gå att använda nåt milt barnschampo egentligen, läre ju vara typ samma innehåll bara att det ena heter barn och det andra hund. Det går att tjäna mycket pengar på oss galna hundägare...


Härlig helg på Hölick

2011-06-13 @ 11:11:00 | | Kommentarer (0)
Vilken helg vi har haft! Toppen väder fram till kl 16 igår då vi packade ihop och åkte hem, snacka om tur! Dante har varit utan koppel hela helgen och var nog inte så jätteförtjust imorse då han var tvungen att vara kopplad iallafall en del av promenaden. 

Idag är jag trött, Dante med. Roger med säkert men han jobbar så han har nog inte tid att vara trött. Jag ska röja upp lite här och sen sätta mig med en skål glass (lunch) och se nån bra film. Skönt att det inte är så varmt och soligt idag. Men det får gärna vara fint väder resten av veckan.


Hölick!

2011-06-10 @ 13:06:51 | | Kommentarer (0)
Drar till Hölick över helgen. SKÖNT!

Nationaldagen

2011-06-06 @ 09:27:16 | | Kommentarer (2)
Det firar jag med en springtur och marängsviss ikväll.
Imorgon är det opponering, på onsdag ska jag jobba, på torsdag ska jag lata mig och på fredag åker vi till Hölick och bor i stuga där över helgen. Det ska bli SÅ skönt. Bara få vara, njuta och slappna av utan massa måsten. Hölick är bra för själen. Sen är jag ledig nåra dagar till innan jag börjar jobba.
Nu är det sommar!

Dante på Hölick för nåt år sen. Han älskar Hölick lika mycket som jag


Springa

2011-06-04 @ 12:50:52 | | Kommentarer (1)
Äntligen har jag kommit på att det är ganska skönt att springa. Det kan bero på att det är inte är lika jobbigt längre. Idag var tredje gången jag sprang den här veckan. Invigde dessutom mina nya skor och mina nya tights som jag köpte igår. Skorna var så snabba att jag tog ut mig själv så mycket så jag bara orkade upp för halva sista backen. 
Dante var hos Roger på skolan under tiden så hämtade jag honom när jag var klar. Han är med och springer ibland men det var lite för varmt för honom idag tyckte jag. Dessutom är det skönt att springa ensam med bara musik ibland också. Vi satte oss och myste i skuggan en stund innan vi gick hem.
Ikväll ska vi grilla och dricka vin, gott!

Nya skor

Sommarlov nästa

2011-06-01 @ 14:20:09 | | Kommentarer (0)
Snart snart är sommarlovet här. Jag lämnade in B-uppsatsen idag så det är bara en opponering kvar nästa vecka sen så. Ska iofs jobba en del men ändå, ingen skola på ett tag. Skööönt!

Inatt drömde jag om lösa rottweilers som sprang omkring på Djupegatan där vi bodde i Hudik. Usch, det var inge roligt. Det där överfallet har visst satt sina spår. Även på Dante kanske då han tokskällde åt ett rottweiler tidigare idag när vi var ute och gick. Det gör han iofs lite då och då mot en del hundar så det var nog inget ras-personligt.