Näst sista dagen på 2011

2011-12-30 @ 16:01:06 | Vardag
Idag har jag varit och klippt mig. Gick förbi en frisör som hade drop in när jag skulle köpa godis åt Dante. Det var alldeles tomt så jag antog att det fanns tid och det gjorde det. Det vart väl helt okej. Förutom den lilla "stylingen" som man brukar få på köpet. Hon gjorde nån sorts slarvig sicksack-bena "så att man ser äldre" ut och puffade och puffade "för att få volym". Ja, det kan man ju säga att jag fick. Tur jag hade mössa med mig.

Imorgon blir det ett lugn nyårsfirande för oss. Vi håller oss inne och hemma och försöker lugna Dante som är ganska så rejält skotträdd. Vi lagar lite god mat och myser bara.

Jag tycker man ska förbjuda försäljningen av fyrverkerier till privatpersoner och enbart låta det ske under kontrollerade former om det nu är så jäkla nödvändigt. Jag kommer ihåg 2004 när tsunamin i Thailand precis hade varit, då tände alla fackor vid 12-slaget istället, det var fint tycker jag. Läste i tidnignen att många affärer har bestämt sig för att inte sälja fyrverkerier med tanke på alla rädda djur (och människor). Det är bra tycker jag, där vill jag handla! Fast sisa april är nästan ännu värre. Vi har ju varit eldvakter vid brasan ett par år och det är små ungar på 9-10 år som springer omkring alldeles ensamma och smäller små smällare mitt bland folk. Hallå, vart är föräldrarna? Ett under att ingen har blivit träffad hittills. Jag fick bra många utbrott förra året...

Okej, nog om det. Nu ska jag förbereda lite mat och sen ska vi på hockey. Roger vann biljetter på jobbet, igen. Himla bra jobb det där.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: