Huggorm

2011-07-25 @ 11:35:32 |
Jag och Dante var ute på långpromenad nyss och fotade lite. Dante posade duktig och jag skulle kasta iväg hans boll som belöning. Han sprang iväg mot den men stod sen bara stilla och jag hörde ett märkligt väsade ljud. Jag gick närmre och insåg att det var en orm som Dante i stort sett gränslade och att det var den som väste för fullt. Fort slet jag upp Dantes godis och ropade på honom och då kom han springades och jag såg hur ormen sakta slingrade iväg. Den hade ett ljust, nästan vitt, mönster på kroppen och var (enligt mig) ganska stor, så jag antar att det var en huggorm? Den väste så otäckt.

Nu är jag livrädd att Dante ska ha blivit biten men han verkar okej och jag kan inte hitta nåt bett. Usch, det var riktigt hemskt. Kommer hålla koll på Dante hela dagen för att se så han inte bli slö eller svullen nånstans.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: