Oväntad upptäckt

2011-10-10 @ 19:36:41 | Vardag
När jag och Roger var ute med Dante i helgen så gick vi på ett ställe där vi aldrig har gått förr. Vi gick bakom en av kyrkogårdarna som finns här, i skogen. När vi gått en bit så kom vi fram till en lite större väg men en stor "avfallshög". Jag trodde först det var trädgårdsrens eftersom det ligger hus inte alls långt därifrån. Men nej, det var en stor kulle med både döda och färska blommor från begravningar. Alltså sånna där kransar och buketter man brukar ha på kistan med en sista hälsning. Jag hade en fin föreställning om att dessa blommor följde med kistan/urnan ner i jorden eller iallafall brändes med kistan och blev till aska, typ... Jag kanske är dum som alltid har trott det. Min tro krossades iallafall och det kändes rätt hemskt att se blommorna och alla hälsningar ligga i en stor "skräphög" bara sådär...

Postat av: anette aka netza

Konstigt. Det har jag också alltid trott. :S Kanske är från urnbegravningar då? Då bränner man väl bar a kistan?

2011-10-10 @ 20:11:03
URL: http://netza.se/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: