helgen!

2010-06-28 @ 19:53:22 |
vi har haft en jättemysig helg. midsommarafton spenderades på hölick hos mamma och pappa. dante var lyckligast i världen. det var fint och skönt väder trots en liten regnskur precis när vi skulle grilla. men lite regn har väl ingen dött av. inte ens elden dog. vi hade hur som helst ett mysigt dygn på hölick trots vissa svårigheter att sova pga av en snarkande pappa och massa liv i stugan ovanför husvagnen. någon ramlade tydligen i bäcken och en (full) tjej skrattade så mycket att jag trodde hon skulle kvävas i säkert 10 minuter. tillslut somnade jag iallafall. tyvärr vaknade jag igen vid 4 av att dante kräktes. lilla killen. roger premiär-badade i havet. det gjorde inte jag.

på midsommardagen tog vi åt pick och pack och åkte vidare till ilsbo där vi åt tills vi nästan sprack. dante hade fullt upp med lilla kattungen rulle. dom var både livrädda och nyfikna på varandra. sen var vi tydligen tvungna att se en fotbollsmatch. jag läste hus&hem och åt ost och kex istället. mycket trevligare.

på söndagen gick vi ett varv runt ilsbosjön och det var så varmt så vi stannade vid badplatsen. där var det dantes tur att premiär-bada (om man inte räknar med när han trillade ner i gavleån och hamnade under vattnet och jag fick panik och roger tyckte det var jättekul). vi åkte även en sväng till bergsjöstämman. det var ingen för mig men ostkakan var god. jag fattar inte folkmusik. efter typ 5 minuter låter allt som gnäll i mina öron och jag hör ingen skillnad på låtarna. nä inget för mig som sagt men det var varmt och skönt och ostkakan var god.

idag började jag jobba på riktigt. så nu väntar fyra veckors jobb, sen en ledig vecka och sen fyra veckor till och sen börjar skolan. det var den sommaren det. men lite skoj ska vi allt hinna med!

vi grillar i regnet, dante är lycklig, dante och roger på stämma och trött liten dante i bilden på väg hem till gävle igen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: