25 maj, halta dante

2009-05-25 @ 09:32:17 |
nu trodde jag att det var slut på fel med dante, men inte då. just nu är han trebent. jag tror han har gjort illa en klo på baktassen. det är rött och lite blodigt vid klofästet. det verkar inte vara nåt som sitter fast där så han har nog lyckats bryta klon. inte lätt att halta i den här värmen. han blir jätteanfådd på bara nåra minuter.

och inte nog med det så har han även en liten blåsa på ärret efter stygnen från kastreringen. han verkar inte besväras av den men tänk om den blir större och spricker och det kommer ut en massa var. mysigt. vore jag gjord av pengar så skulle jag ta honom till veterinären för minsta lilla, men nu är jag tyvärr inte det. jag antar att dom ändå inte kan göra nåt så jag avvaktar och blir det inte värre så går det ju iaf åt rätt håll.

hans mat är slut också så nu måste jag åka och köpa mer så han får lite frukost. det kan kosta att ha hund, men det är lätt värt det!


Postat av: Fia

Lilla plutt vad han ställer till. :) Men ja, djuren är värda mödan! Tvätta blåsan med sårtvätt? Kanske hjälper mot infektion.

2009-05-25 @ 16:24:40
URL: http://fialotten.blogspot.com
Postat av: Anette aka Netza

aaaw, hoppas han blir bättre snart. :(



Verkar förresten som Ghost Hunters går på söndagar 00:40 på Tv4+... mkt optimal tid. -.-

2009-05-26 @ 19:11:20
URL: http://www.netza.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: