29 december, våran jul

2009-12-29 @ 22:56:23 |
vi spenderade julhelgen i kära gamla hudiksvall, eller rättare sagt i ilsbo-skogarna där vi bodde i fem dagar hos rogers mamma och sambo. där bodde även sambons dotter och kille och deras söta lilla dotter på fyra månader. behöver jag säga att jag blev kär? mörkhyade bebisar är så söta!

vi hann bla med en glöggkväll hos emma och henkan, en julaftonsmiddag hos mamma och pappa tillsammans med rogers lillebror och pappa (mamma hade t.o.m tänt brasan!) och ett antal iskalla promenader runt ilsbosjön. jag tror det var dom fem bästa dagarna för dante på mycket länge. koppelfri hela dagarna och massa mys med "mormor". han verkar nästan lite deprimerad nu när vi är hemma i gävle igen. stackarn. 

jag bjuder på nåra bilder också:
 tjocka katten gustav, dante som kikar ut genom dom låga fönstrent på övervåningen i rogers mammas hus, dante som vampyr, dante som öppnar julklappar, dante som är trött efter att ha öppnat julklappar, julmat, roger som är trött efter att ha ätit all julmat, mamma som kommer på att hon har janssons frestelse i både ugn och kylskåp efter att vi har ätit klart, mammas "brasa" som aldrig brann ut, mys i soffan, mina föräldrar och svärfar som kommer på att dom nog måste äta lite janssons ändå, "mormor" och dante som tycker om varann i soffan, dante och alla hans julklappar: en blå kossa, en röd boll och ett ben.

   

            


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: