7 augusti, kräftor ikväll

2009-08-07 @ 09:09:39 |

kvällen i ilsbo var mysig. jag, roger och dante drog ut i skogen nån timme och hittade massa kantareller. så idag ska jag göra en västerbottenpaj med gräslök och kantareller och ta med till hölick ikväll, blir nog gott till kräftorna.

vi hittar alltid massa kantareller när vi ger oss ut på svampjakt i ilsbo, och rogers mamma och sambo ser alltid lika förbluffade ut och säger att dom inte ens hittar hälften så mycket. det är sååå tillfredställande när man ser massor med gula svampar som står där och bara väntar på att få bli plockade.

igår ringde det på dörren. när jag öppnade stod det en tant med en bibel utanför. hon började prata om gud och jesus och jag vet inte vad. jag sa säkert 10 ggr att jag inte är det minsta kristen och inte intresserad av att bli det heller. det slutade med att jag fick en liten broschyr som hette "vad gud kräver av oss". den åkte fort i pappersinsamlingen. 

men  jag läste faktsikt första sidan och fick lära mig att gud heter inte gud utan han heter faktiskt jehova. det var en aha-upplevelse för mig, jag har alltid undrat vem jehovas vittnen egentligen är vittnen åt. det stog även att det är ett antal män som har skrivit bibeln. men det dom har skrivit ner är guds tankar så alltså är det gud som har skrivit den. ja precis...

nästa gång ska jag göra som roger, fråga om dom vill köpa sprit, då får dom tydligen bråttom därifrån. eller så säger jag att jag faktiskt inte är medlem i svenska kyrkan längre, undra vad dom säger då.


Postat av: Anette aka Netza

Jehovas kommer ungefär en gång i månaden till oss. Fast nu var det ett tag sen de var här, och det är väl förståligt med tanke på att min sambo hade en liten diskussion med dem senast. :P Förstår inte att de orkar hålla på och plinga dörr... är man intresserad kommer man väl till dem och inte tvärtom? :/

2009-08-07 @ 17:56:26
URL: http://www.netza.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: