25 november, kladdkaka

2008-11-25 @ 22:12:25 |
man blir verkligen dag-blind när man jobbar helg. det känns aldrig som att det blir nån helg utan veckan bara fortsätter och fortsätter. jag har sen i måndags trott att det har varit minst onsdag. det blir en lång vecka när man ligger två dagar före hela tiden.

idag har jag varit hundvakt åt dantes kompis bettino en stund. dom busade och hade kul. när hans matte hämtade honom hade hon med sig två subway-mackor, det var snällt. hundarna blev lite uppspelta när hon kom och skulle tävla om hennes uppmärksamhet vilket resulterade i att dom blev lite väl sura på varandra och jag min stora klant stoppade handen ivägen och fick mig ett "hugg". det gick inte hål eller så, och det var inte meningen att han skulle bita, men tänderna måste ha träffat precis på nån nerv för satan vad ont det gjorde. trodde halva handen hade lossnat. jag såg stjärnor och det började tjuta i öronen. var tvungen att knapra i mig en sockerbit för att stilla "chocken". nu är det svullet och gör ont.

roger kom hem från jobbet ikväll och åt middag med mig. sen var jag den ultimata frun och bakade en kladdkaka medans han kollade på hockey. det var ett tag sen han var hemma en kväll så jag tänkte jag skulle passa på att lyxa till det lite. djuren vart glada också och ville ligga nära/på/under/över och mysa. ja, alla utom smilla såklart.

 
1. dante vart lite avis när inte har fick plats i knät så vad gör man då om inte använder katten som kudde?
2. stella är världens mysigaste katt med världens fulaste sov- och mysstilar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: