13 december, lucia

2008-12-13 @ 09:54:40 |
jag har befriat dante från hans "strut" nu, trors att det är lucia. borde kanske ha klistrat fast stjärnor på den och låtit honom lussa... han vart glad iaf och håller just nu på att tvätta alla kroppsdelar som han inte har kommit åt på nåra dagar pga kragen. bara han låter bli att gnugga så mycket i ögat.

det är jättevitt ute och himlen är blå. solen är på väg fram och det är nästan 10 minus. kallt, men jag gillar sånna här "sol-snö-vinterdagar". jag och dante ska ut på promenix nu. sen blir det /lunch/nånting på stan med en vän.

jag måste nog köpa en plåtburk till mina pepparkakor också. det var ingen bra idé att låta dom ligga framme på en plastbricka med en bakduk över sig. dom vart alldeles mjuka och sega. tur att jag har över halva degen kvar så jag kan baka nya goda.

nä, promenad var det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: